Tres són els
principis bàsics de la L.O.E:
1. Educació de qualitat
per a tots els ciutadans
2. Que tots els
components de la comunitat educativa co·laboren per aconseguir eixa educació
3. Compromís amb els
objectius educatius decidits a la U.E.
El que pretenen
aquests tres principis és millorar els resultats acadèmics i intentar reduïr el
fracàs escolar, pretenen que els alumnes aconseguisquen uns coneixements de
manera individual i autònoma, amb col·laboració amb tota la comunitat escolar
(tots els membres de la societat i entorn)… però de veritat estan
aconseguint-se aquests propòsits?.
Planteje un acte de reflexió important.
L’objectiu
primordial de l’educació és formar individus, formar persones que siguen capaces
de viure en harmonia amb altres individus. Bé, aleshores fem una ullada al
sistema educatiu actual, observem el que està passant, i ens torbem amb la
desagradable sorpresa que res del que es pregona es compleix. El que està fent
el sistema educatiu actual, és privar a l’individu del pensament, de la
imaginació, de la seva realització com a persona. L’edat escolar, compresa
entre els 5 a 12 anys, és una etapa de continuu desenvolupament del xiquet,
però a les escoles s’ha tallat part d’aquest desenvolupament.
El desenvolupament
no és sols cognitiu a eixes edats. A eixes edats es desenvolupa tot allò que
formen els ciments del futur ciutadà (habilitats socials, lliure pensament,
pensament crític…) i amb la “cadena de muntatge” que hi ha a l’escola no es
potencia aquest desenvolupament, només tracta el desenvolupament d’adquisició
sistemàtica i monòtona de continguts, sense potenciar la lliure recerca i el
treball autònom que tant es pregona, qualificant als xiquets en referència als
coneixements adquirits i no al progrés mostrat durant el seu periòde escolar.
És eixa l’escola
que volem? És això el que volem fer amb els nostres alumnes?. El sistema
necessita un canvi, però un canvi que ens duga avant, no pegar passes enrere
com les que anem a pegar a partir de l’any que vinent, amb la nova llei Wert.
Aquesta llei
pregona i ens duu totalment al contrari, ens condueix a un passat obscur de la
història d’Espanya.
Amb la
implantació de la nova llei Wert per al pròxim curs escolar, donem entrada a
una educació que exclou (més encara), a una educació que segrega i adoctrina i
crea “màquines no pensadores”, crea al seu defecte “ignorants”.
Amb la nova llei
Wert, es perd totalment, allò que es pregona als principis de la L.O.E, amb les
seves revàlides i posteriors avaluacions. Però ahí no queda tot, la figura del
mestre perd autoritat, perd autonomia a l’hora de decidir com i que ensenyar…entre
d’altres coses.
I ara tots es
fareu la pregunta… “on anirem a parar?”… doncs no, la pregunta
que ens em de fer és “fins on volem arribar?”.
EL CANVI DEPÈN
DE NOSALTRES. REFLEXIONEM I ACTUEM.
No hay comentarios:
Publicar un comentario