martes, 23 de octubre de 2012

REFLEXIÓ




Tres són els principis bàsics de la L.O.E:

1.   Educació de qualitat per a tots els ciutadans
2.   Que tots els components de la comunitat educativa co·laboren per aconseguir eixa educació
3.   Compromís amb els objectius educatius decidits a la U.E.

El que pretenen aquests tres principis és millorar els resultats acadèmics i intentar reduïr el fracàs escolar, pretenen que els alumnes aconseguisquen uns coneixements de manera individual i autònoma, amb col·laboració amb tota la comunitat escolar (tots els membres de la societat i entorn)… però de veritat estan aconseguint-se aquests propòsits?.

Planteje un acte de reflexió important.

L’objectiu primordial de l’educació és formar individus, formar persones que siguen capaces de viure en harmonia amb altres individus. Bé, aleshores fem una ullada al sistema educatiu actual, observem el que està passant, i ens torbem amb la desagradable sorpresa que res del que es pregona es compleix. El que està fent el sistema educatiu actual, és privar a l’individu del pensament, de la imaginació, de la seva realització com a persona. L’edat escolar, compresa entre els 5 a 12 anys, és una etapa de continuu desenvolupament del xiquet, però a les escoles s’ha tallat part d’aquest desenvolupament.

El desenvolupament no és sols cognitiu a eixes edats. A eixes edats es desenvolupa tot allò que formen els ciments del futur ciutadà (habilitats socials, lliure pensament, pensament crític…) i amb la “cadena de muntatge” que hi ha a l’escola no es potencia aquest desenvolupament, només tracta el desenvolupament d’adquisició sistemàtica i monòtona de continguts, sense potenciar la lliure recerca i el treball autònom que tant es pregona, qualificant als xiquets en referència als coneixements adquirits i no al progrés mostrat durant el seu periòde escolar.

És eixa l’escola que volem? És això el que volem fer amb els nostres alumnes?. El sistema necessita un canvi, però un canvi que ens duga avant, no pegar passes enrere com les que anem a pegar a partir de l’any que vinent, amb la nova llei Wert.

Aquesta llei pregona i ens duu totalment al contrari, ens condueix a un passat obscur de la història d’Espanya.

Amb la implantació de la nova llei Wert per al pròxim curs escolar, donem entrada a una educació que exclou (més encara), a una educació que segrega i adoctrina i crea “màquines no pensadores”, crea al seu defecte “ignorants”.

Amb la nova llei Wert, es perd totalment, allò que es pregona als principis de la L.O.E, amb les seves revàlides i posteriors avaluacions. Però ahí no queda tot, la figura del mestre perd autoritat, perd autonomia a l’hora de decidir com i que ensenyar…entre d’altres coses.

I ara tots es fareu la pregunta… “on anirem a parar?”… doncs no, la pregunta que ens em de fer és “fins on volem arribar?”.

EL CANVI DEPÈN DE NOSALTRES. REFLEXIONEM I ACTUEM.



No hay comentarios:

Publicar un comentario